Eerste berichtje uit Paramariboo!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu Eerste berichtje uit Paramariboo!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu

Eerste berichtje uit Paramariboo!!

Door: Quinty

Blijf op de hoogte en volg Quinty

20 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Halloo allemaal!

Gister zijn we geland in Paramaribo!
Na een lange rit in het vliegtuig en 2 uur met de auto waren we in ons huisje!
en wauw wat is het hier mooi!! Ik heb al veel opgezocht maar als je het echt ziet is het zoo anders!

In ons huis aangekomen stonden onze huisgenoten al klaar. we moesten met onze zware koffers de trappen op. hahah maar het is gelukt!!
We kregen wat drinken en daarna kwam de huisbaas eigenlijk best heel snel met de sleutels. Nadat alles uitgepakt was hebben we even gezeten en wat gegeten. En daarna heerlijk gaan slapen!.

Vandaag waren we allemaal al vroeg wakker, waarschijnlijk door het tijdsverschil en de warmte. :) (om 6 uur)
Maar wel redelijk goed geslapen, je hoort allemaal gekke geluiden.

Toen natuurlijk op pad in paramaribo! zo anders!
Er lopen heel veel mannen die aandacht van je willen. We hebben het geteld vanmiddag.. wel 53!
We hebben boodschappen gedaan in een supermarkt waar ze veel Nederlandse producten verkopen. in de winkel wist al het personeel al snel dat we in de winkel liepen en werden we flink bekeken. Het werkt daar heel anders. Zelfs de Boodschappen worden voor je op de band gelegd.

Op de terugweg kwamen we langs een schooltje. Die school was net uit dus kinderen liepen overal!! sommige stonden nog boven vanuit het lokaal naar ons te zwaaien. Hier en daar draaien ze raampjes open om ook te zwaaien. Dat voelde zo gek.!
Een eindje verder begon het opeens heel hard te regenen! Dus maar even schuilen bij iemand in de tuin. Samen met een klein jongetje die net van school kwam. Shauni was zo lief om hem een ijsje aan te bieden. Het kindje was echt heel blij!1.

Nu lekker in het huisje aan het bijkomen van het avontuur van vandaag.

Tot snel!
xx