Toeristen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu Toeristen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu

Toeristen in Paramaribo

Door: Quinty

Blijf op de hoogte en volg Quinty

24 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Laat ik beginnen bij dag 2:
's Ochtends heb ik tot half 7 geslapen. Aangezien ik aan de straat kant slaap hoor ik alles. De auto's die heel hard voorbij rijden en hier vinden ze het erg leuk om te toeteren. Dusja dan weet je het wel. en ohja dan hebben we nog de honden. Als er 1 zwerfhond door de straat loopt dan weet je het meestal gelijk want eerst gaan de honden van de buren van de buren, dan de honden van de buren, dan de honden van de tegenover buren. Dan de honden van de buren naast de tegenover buren. Daarna de honden van de buren en de honden van de buren van de buren. En zo gaat dat heel de straat door. Hopelijk gaat dat nog wennen want dat is echt heel vervelend.

Om half 9 s'ochtend komt de ijsfabriek voorbij gefietst. (zie video's)

Na dat we s'ochtends eerst om boodschappen zijn geweest en weer een regenbui op ons hoofd hebben gehad. Hadden we het idee om te gaan winkelen in Hermitagemal. Het was veel te ver om te lopen dus dan maar met de taxi. Dit was de eerste Taxirit in Suriname. Super spannend natuurlijk. We hadden een nummer gehad (via onze huisgenoten) van taxi Bryan. Dus wij bellen. Afgesproken dat hij ons om 13.00 uur komt halen. (met het idee van 13.15uur is een mooie tijd.) En wat denk je.... Is die taxi dus een kwartier te vroeg. We hadden al gehoord dat hij een beetje vreemd zou zijn. Maarja wat moet je dan. Hij had hele leuke praatjes, Hij noemde zichzelf Dikke Bryan. En hij had natuurlijk ook leuke praatjes over ons Nederlanders. Hij zei: Jullie Nederlanders komen uit de diepvries. =) jullie komen hier om te ontdooien.

Die middag hebben we lekker geshopt. Maar we moesten nog terug natuurlijk. Onze taxi kon ons niet ophalen. Hij had gezegd: Bel nummer 1660. Maar helaas de lijn was dood.. Na heel vaak proberen en heel veel stres hadden we natuurlijk nog steeds geen taxi. Uiteindelijk had ik het idee om Ruben te bellen. (Ruben regelt onze trips) Hij zei tegen ons dat we nummer 1660 moesten bellen. en hij zei nog iets dat ik niet kon verstaan. Want ja haha Surinamers blijven moeilijk te verstaan. Maar daarna zei hij ook dat we aan de voorkant van het centrum ook vertrouwde taxi's stonden. Wij maar zoeken en stressen omdat we dat ook niet konden vinden. Wat bleek nou... liepen we aan de achterkant van het centrum. We hadden een hele aardige taximeneer.

Dag 3
Gisteren zijn we naar de palmentuin geweest en hebben we daar heerlijk gelegen. We hebben heerlijk bij Zus&zo iets gedronken. En door een stukje van de stad gelopen. Zie de foto’s..’

Dag 4:
Heerlijk aan het zwembad gelegen. Daar hebben we heerlijk kunnen genieten van de zon en natuurlijk een kleurtje opgedaan!
Na het avondeten deden we een poging om een kokosnoot open te maken. Na ongeveer 1 uur lang proberen waren we het wel zo beu dat die kokosnoot niet open ging dat we hem vanaf het balkon naar beneden hebben gegooid. Hahaha en jaa hoor! Gelukt hij was open. En helaas ook niet heel lekker.

Liefs Quinty

• 24 Februari 2015 - 17:22

Karin:

Leuk om te lezen Quinty. Doet me sterk denken aan mijn tijd in Curaçao.
    Wanneer gaan jullie aan de stage beginnen?
    En volop blijven genieten hoor!

• 24 Februari 2015 - 20:28

Kromme Komkommer:

Heeeii chickieeee ,
    Klinkt lekker daar hoor, ben nog steeds jaloers haha. Wanneer krijg ik een rondleiding door je huis? Laat maar weten wanneer het beste uitkomt.

(Ben benieuwd of je weet wie ik ben

• 26 Februari 2015 - 16:47

Francis Jongerius:

Hoi Quinty,

Prachtige foto's. Zo te zien gaat het wel goed met jullie.

Groeten van Francis