Trip, stage en Holi Pagwa - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu Trip, stage en Holi Pagwa - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu

Trip, stage en Holi Pagwa

Door: Quinty

Blijf op de hoogte en volg Quinty

08 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Het is al een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb. Dit komt omdat het internet in ons huis de afgelopen dagen erg slecht is. Maar vandaag is een goede dag dus hier is mijn verhaaltje!

Trip:
vorige week zondag (1maart) ben ik samen met Shauni, Carmen, Mireille en Femke op trip geweest.
We moesten verzamelen op Leonsberg. Daar zijn we boot gestapt en zijn we over de Suriname rivier gaan varen richting de Commewijne rivier. Daar hebben we dolfijnen gezien. Maar helaas hadden ze geen zin om te springen. We hebben heerlijk genoten op de boot in de zon. Gesmeerd met zonnebrandfactor 100!!
Daarna zijn we doorgevaren naar naar Nieuw-Amsterdam waar we veel hebben geleerd over de geschiedenis van Suriname. Dit werd onderbroken door een muziekband die een half uur een optreden gaf! Reuze gezellig dus!
Na de rondleiding moesten we weer de boot op. Op de boot kreeg onze gids een telefoontje dat de dolfijnen nu wel aan het springen waren. Dus wij in volle vaart weer terug naar de dolfijnen. Heel mooi om te zien!
Nadat we allemaal de dolfijnen hadden zien springen zijn we naar de plantage van Rust&werk gegaan. Hier hebben we rondgelopen. Er was een soort dropje. Er liepen veel kinderen rond. Ik heb er even mee staan praten. Het kindje kon me niet eens vertellen hoe oud hij was. Dit vond ik wel even schrikken. Na een aantal leuke foto's konden we weer de boot op.
Het avondeten was NASI met kip en kousenband! Erg lekker!
Na het eten was het dan zover....
Smeren voor de muggen!! lange broek, lange mouwen en onze dichten schoenen aan.
En toen gingen we in een ander klein bootje. Het was inmiddels en flink aan het schemeren. We moesten in de boot bukken omdat we anders niet onder het bruggetje door konden. En ook moesten we de boot over een dijkje heen trekken. Daarna was het veel bos en heel donker. Na een stukje varen kwamen we in het moeras. Daar gingen we KAAIMANNEN vangen. Super spannend! Zie foto's!

Stage:
stage is nu nog vooral kijken. Het is heel anders dan in Nederland maar wel echt heel leuk!
Een kindje zei tegen mij:
Juf, wat heeft u gekke vlekken op u arm.. Bent u ziek? Of bent u gewoon zo geboren?
Na dat ik had uitgelegd dat dit moedervlekken zijn vond hij dit heel raar. Want hij had zelf een hele grote vlek op zijn buik.
Conclusie: hij heeft een moedervlek en ik heb babyvlekjes.
Deze week was er een een kindje jarig. Hij trakteerde op HappyMeals! En ja... Dit is hier heel normaal!

HoliPagwa:
HoliPagwa is een nationale feestdag in Suriname. Het is een soort lentefeest.
Vanaf 12 uur liepen wij dan ook in de palmentuin elkaar te versieren met allemaal verschillende kleuren poeder. 'S avonds heerlijk gegeten bij Zus&zo. Daarna was het een groot feest op het plein!
Thuis na deze gezellige dag moest ik natuurlijk nog schoon.. Ik ben in de douche gesprongen samen met Carmen. En wat denk je.... Sta ik net half schoon in de douche met shampoo in me haar stopt het water. Er kwamen nog enkele druppels uit de kraan. Later kwam er gelukkig weer water uit de kraan!
Helaas loop ik nu nog steeds met allemaal gekleurde vlekken op mijn huid en in mijn haar.

Dinsdag komt mijn moeder en oma naar Suriname om hier samen met mij te genieten van het mooie land!

Donderdag gezellig uiteten met het hele huis en daarna een feestje!

Komend weekend gaan we met een hele groep naar Galibi. Hier ga ik me verjaardag vieren! Ik heb er al heel veel zin in!

Verder heb ik komende week 4 dagen/ochtenden stage en moeten we 1 dag naar school voor evaluatie!

Bedankt voor het lezen!

Ik schrijf snel weer een berichtje!

Liefs,
Quinty

  • 08 Maart 2015 - 19:23

    Ilonka:

    Heerlijk om dit te lezen. Fijn dat je het er naar je zin hebt. Veel plezier nog. Zeker van de week met je ma en oma.xx

  • 08 Maart 2015 - 19:36

    Marlin:

    Heel leuk om te lezen! Geniet er van!

    Liefs

  • 08 Maart 2015 - 19:36

    Marlin:

    Heel leuk om te lezen! Geniet er van!

    Liefs

  • 08 Maart 2015 - 20:26

    Annelies:

    Geniet dinsdag maar van je ma en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinty

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6364

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 19 Mei 2015

Suriname

Landen bezocht: