Veel meegemaakt op Isadou - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu Veel meegemaakt op Isadou - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu

Veel meegemaakt op Isadou

Door: Quinty

Blijf op de hoogte en volg Quinty

23 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Dit weekend was een heel leuk weekend!
Donderdag middag ben ik na stage meegegaan met mijn moeder en oma. We gingen gezellig met zijn drieën op dolfijnentour! Heel gezellig. Helaas geen dolfijnen maar wel een heel mooie zonsondergang.

Vrijdag ochtend zijn we om 9.15 uur vertrokken naar Isadou. Dit was 3 uur rijden en nog ½ uur varen. Varen langs een muur van bossen. Met in het water rotsen en stenen. We varen door stroomversnellingen.
Als we er eindelijk zijn is het een geweldig eiland! Heerlijk op de stenen liggen die droog liggen langs de stroomversnellingen.
Die avond mochten we met onze gids terug het bootje in om het kaaimannen te zoeken! En ja we hebben er 5 gezien. Tijdens het varen vlogen er vuurvliegjes rond ons heen en in de bosjes. Zo bijzonder! Ook waren er springende vissen! Er sprong er zelfs een in de boot. Een meneer gooide hem bijna tegen mijn hoofd toen hij hem terug in het water wilde gooien.
Het was heerlijk in het bootje. We hebben heerlijk genoten van de mooie sterren die aan de hemel stonden. Dit was zo mooi! Hierna kwamen we tot de ontdekking dat er enorme vogelspinnen op het eiland zitten!!
De volgende ochtend waren we al vroeg wakker. Want ja… wel om half 7 vloog er een vogel tegen het raam…
Na een heerlijk ontbijt zijn we naar de geboorte plaats van onze gids gegaan. De kinderen van het eiland stonden ons al snel te bekijken. En ja natuurlijk moesten we er allemaal even mee op de foto! Geweldig al die kindjes!
Onderweg terug naar Isadou mochten we nog even afkoelen en zwemmen in de stroomversnelling. ’s Middags wilde we op de steen gaan liggen waar we de dag ervoor ook gelegen hadden. Maar het water was nu een stuk hoger dat het moeilijk was om er te komen.
Shauni ging eerst! Ondertussen wilde Carmen het filmen maar was ik er van overtuigd dat het wel goed zou gaan. Shauni staat op de steen. Nu Carmen… 1 stap, 2 stappen en 3 stappen. Toen even kijken hoe ze het ging doen. Uhm ik zag het al gebeuren. Ze stapte verkeerd, viel en glee heel langzaam richting de stroomversnelling. Maar ze kon nergens aan vasthouden. (het zag er echt heel grappig uit!)
Uiteindelijk had ze toch een steen te pakken. En kon ik haar helpen om uit het water te komen. Achteraf konden we er gelukkig allemaal erg om lachen.
Rond 5 uur nog een boswandeling gemaakt! Heel gaaf! En na het eten had ik dan toch echt zo’n grote, dikke, zwarte, harige, vieze vogelspin op mijn arm. Het was zo spannend!! Maar ik ben erg blij dat ik het toch gedaan heb!!
’S Avonds heb ik met Shauni en Carmen het heel gezellig gehad op het terras!
De volgende ochtend kwam de buurvrouw naar ons toe dat ze heel de nacht niet had kunnen slapen door ons. Dus ik heb haar gezegd dat ze de volgende keer gelijk moet zeggen dan hadden we het kunnen aanpassen. Maar zij zei gelijk, jammer dat jullie naar huis gaan anders had ik jullie nog wel terug gepakt!! Pff wat een gezeur gelukkig gingen we naar huis toen we onze spullen gingen inpakken was ineens Shauni der bikini broekje weg. En de overburen waren wel heel verdacht. Na een flinke ruzie helaas haar broekje niet meer gevonden/terug gekregen.
Wat een pech, eerst haar fiets bij de inbraak bij ons thuis en dan ook nog haar broekje..

Het was een heel erg gezellig weekend!! Helaas moet ik straks mijn moeder en oma weer terug brengen naar het vliegveld. Het is heel leuk dat ze hier waren!! Ik zal ze missen als ze weer thuis zijn! Maar nog 2 maandjes en dan ga ik ook al weer naar huis! De tijd gaat hier zo snel voorbij!

Tot snel!

Liefs,
Quinty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinty

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 6361

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 19 Mei 2015

Suriname

Landen bezocht: