kabelbaan, jungle, brulapen en watervallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu kabelbaan, jungle, brulapen en watervallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu

kabelbaan, jungle, brulapen en watervallen

Door: Quinty

Blijf op de hoogte en volg Quinty

11 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallloooo Alleemaaal

Afgelopen 2 dagen ben ik in de jungle geweest. Dit Natuurpark heet Brownsberg.
Ik zal je kort vertellen wat we daar allemaal gedaan hebben!

Donderdag ochtend verzamelen bij een café. Na 2 uur rijden kwamen we aan bij Berg en Dal. Daar moesten we een broekje aan en een Bob de Bouwer helm op. De berg op, een heel stuk naar boven. En Daar was het dan.. De kabelbaan!! Geweldig om door de bossen de slingeren. Alleen was het opletten want je moest zelf remmen. Niet te vroeg remmen want dan hing je daar en niet te laat want dan lag je tegen de boom. Dus we hebben een aantal leuke filmpjes natuurlijk. Geloof het op niet maar ik ben het laatste stuk ben ik met mijn voeten omhoog en mijn hoofd naar beneden van het laatste stuk van de kabelbaan naar beneden gegaan.

Als iedereen veilig beneden is zijn we door gereden naar het Brokopondomeer. Dit is een stuwmeer waar 7 dropjes onderliggen en een stuk bos. Op dus ziet in het water de toppen van de bomen uitsteken. We hebben daar overgevaren met een bootjes. Op de terug weg ging het heel hard regenen en zaten we met 4 onder 1 regenkeep. Lekker knus maar alsnog kletsnat natuurlijk.

Nog een uurtje rijden naar Brownsberg. Daar gaan we dan met de bus steil omhoog over een zandweg met putten, modder en plassen water. Onderweg naar boven hebben scherpe haarspeld bochten en is het best wel spannend. Maar als ik dan rond me heen keek leek het net de droomvlucht in de Efteling. (alleen ik kon de elfjes niet vinden). Eenmaal boven en uit de bus horen we dus brulapen die ons verwelkomen aan de ingang van het park. Geweldig!
Bij het huis je aangekomen en de spullen te hebben uitgepakt snel nog even een wandeling voor we gaan eten.
Na het eten is het tijd voor de avondwandeling. In het donker gaan we het bos in om dieren te spotten. Heel spannend in het donker door de jungle. We hebben veel dieren gezien.

De volgende ochtend om half 6 de wekker omdat de gids om 6 uur een ochtendwandeling met ons wilde maken. Helaas hij had zichzelf verslapen en konden we pas om half 7 vertrekken. Een mooie zonsopgang gezien vanaf de berg, veel vogels en aapjes gezien.
Dan terug voor het ontbijt. Eerst heb ik nog even een mooie foto kunnen maken van de brulaap.

Na het ontbijt spullen inpakken en ons klaar maken voor een hele zware wandeling. De bossen in. we konden kiezen uit 2 watervallen. Wij hebben gekozen over de verste. Eenmaal van een zware klim naar beneden van ongeveer 3 kwartier. ( de gids had nog nooit zo hard gelopen, normaal in 1,5 uur). Heel mooi de waterval te zien en even af te kunnen koelen in het koude bronwater.
Maar dan moesten we natuurlijk ook nog een zware klim omhoog! Door het gebruik van handen en voeten zijn we snel terug boven gekomen. Zo snel dat je er voor kon kiezen om toch die andere waterval nog te kunnen zien. Samen met Femke en Carmen met ik nog naar beneden geklommen op hem te zien!.
Na ongeveer 3 uur waren we dus weer bij het huisje en hadden we 2 hele mooie watervallen gezien!

Op de terug weg naar Paramaribo kwamen we een busje tegen langs de kant van de weg die stuk was. Dus dacht onze chauffeur die even mee te trekken. Na 3 pogingen en hulp van 5 Surinamers kunnen we eindelijk weer verder rijden.

Nu ga ik snel mijn laatste spullen inpakken want om 10 uur wordt ik met Carmen weer opgehaald. Half 11 inchecken en om half 12 zitten we in het vliegtuig om het diepe binnenland te bezoeken en nog meer dieren te ontdekken.
Als ik over 4 dagen terug ben schrijf ik een verslag over mijn avonturen die ik daar heb meegemaakt.

Liefs,
Quinty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinty

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 6374

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 19 Mei 2015

Suriname

Landen bezocht: