Bigipan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu Bigipan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu

Bigipan

Door: Quinty

Blijf op de hoogte en volg Quinty

11 Mei 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!!

Het laatste weekje is vanaf vandaag ingegaan. De tijd hier is ontzettend snel gegaan.
Afgelopen week was de laatste stage week. We hebben het afgesloten met een presentatie waar we een 9 voor gehaald hebben. Maar het afscheid met de kindjes en de leerkrachten komt morgen. Ik ben heel benieuwd hoe gaat lopen. Ik heb een hele fijne stageperiode gehad. Het is een geweldige ervaring. Maar deze week ga ik nog genieten van een week vakantie!

Afgelopen weekend ben ik met Femke, Shauni en Carmen naar Bigipan geweest. Het is een groot meer! We reden langs de rijstvelden. Nadat we ongeveer 4 uur in de auto hadden gezeten waren we te vroeg voor het bootje. Dus nog maar even op de markt gelopen. Al snel waren Carmen en ik de begeleider kwijt op de markt omdat allemaal kuikentjes in een kooitje zagen zitten. Ze werden verkocht voor €2. Na een uurtje op de mark konden we de boot in. We hadden een kleine groep dus dat was fijn!
Na een stukje over de rivier moesten we een dijk over. En ja de boot moest ook over de dijk.
Toen wij op de dijk stonden moest de bootsman eerst de boot door een stukje modder trekken. Toen de boot op de rails stond konden we met zijn alle de boot naar boven gaan trekken. We kwamen uit in een smal riviertje met aan de zijkant allemaal bossen. We hebben ook een uil zien zitten in een boom.
Na ongeveer een uur kwamen we uit op een mega groot meer waar een aantal huisjes op palen in het meer staan. Op een van die huisjes hebben wij geslapen. Bij aankomst natuurlijk eerst eten!
Dan weer op de boot, een tocht te maken door het moeras. Allemaal verschillende vogels gezien. Maar ook een hele grote groep flamingo’s! Dan zij we gaan kijken hoe alle rode ibissen naar de bomen gingen om te gaan slapen. En vervolgens nog even een net uitzetten om vissen te vangen.

Eenmaal terug ben ik met Femke en kajak ingestapt. Onze begeleider van de trip vond het een leuk idee om te staan op de kajak. Bij hem zag het er best simpel uit. Dus Fem en ik gaan staan. Maarja dat lukt natuurlijk niet. Dus weer gaan zitten. Toen is Femke gaan staan op de kajak en ik blijven zitten. Maar dat lukt natuurlijk ook niet. We vielen samen het water in. Het meer is ongeveer 50cm diep en de bodem was modder. Dus natuurlijk alsnog kopje onder!
’s Avonds nog een tocht om kaaimannen te vangen. ( Die hebben we niet gezien.)
En ohja, Er hingen allemaal hangmatten buiten. Leuk idee dacht ik om lekker buiten in de hangmat te slapen. Om 3 uur gaat het super hard waaien en regen. Alles was nat en klam. Een half uur daarna had ik het zo koud. Ik ben lekker in me bed gekropen. Ik dacht dat het daar wel minder zou zijn. Maar dat is van hout dus, het waait nog steeds hard en alles is nog steeds vochtig.

Om kwart voor 6 de wekker om te kijken hoe de vogels zouden wakker worden en om de vissen uit het net te halen. En na het ontbijt gingen we naar het modderbad! Een modderstrand aan de kust . Helaas was het springtij en stond het onderwater. Dus wat doe je dan…. Het water in, de modder van de bodem halen en een moddergevecht gehouden. Hierna nog even gegeten en toen op weg naar Paramaribo! Onderweg zijn we gestopt bij een tempel en daar mochten we even binnenkijken. Heel bijzonder om te zien.

Eenmaal thuis natuurlijk eerst douche.. want er zaten nog stukjes die bedekt waren met wat modder.. haha. En het weekend nog heerlijk afgesloten met een etentje!

Dit was mijn avontuur weer voor dit weekend. Ik ben vandaag en morgen nog in Paramaribo. Woensdag vertrek ik weer voor 4 dagen naar de jungle waar we de Voltzberg gaan beklimmen.
En daarna kom ik al weer terug naar Nederland! Nog 7 dagen genieten!! Gelukkig staan er in Nederland ook al leuke dingen op het programma om naar uit te kijken!!

Bedankt voor het lezen van mijn blog!

Liefs,
Quinty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinty

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 6362

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 19 Mei 2015

Suriname

Landen bezocht: