kabelbaan en Quad rijden - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu kabelbaan en Quad rijden - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Quinty Bruijn - WaarBenJij.nu

kabelbaan en Quad rijden

Blijf op de hoogte en volg Quinty

02 Mei 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje uit het fijne Suriname.

Laat ik eerst beginnen met iets te vertellen over stage:
Afgelopen week een hele week stage had.
Tijdens de rekenles had de juf van de klas het over halve ringen. Ik al eens zoeken in het boek bij de leerlingen. Maar daar stonden geen halve ringen in. De vraag wat ik me af vraag is, wat zijn halve ringen? Na een kwartier begint de juf weer over de halve ringen. Ze bedoelde dus halveringen.
Stage gaat goed en is nog steeds erg leuk. Komende week is de laatste week stage alweer! De tijd gaat erg snel.

Afgelopen woensdag ben ik met Carmen, Shauni en de moeder van Carmen van plan om naar berg en dal te gaan. Daar willen wilde we graag nog eens de kabelbaan doen. Dus eerder weg op stage en onze vaste taxi gevraag of hij ons om kwart voor 1 wil ophalen bij ons huis. Maar natuurlijk om kwart voor 1 geen taxi.. om 1 uur geen taxi, om kwart over 1 geen taxi…eindelijk kwam de taxi om half 2 aanrijden. Hij had besloten zelf ook met de kabelbaan naar beneden te gaan. Dus hij had zijn vriend ook meegenomen.
Het is ongeveer 1,5 uur rijden naar berg en dal. De taxi was natuurlijk al te laat, dus we dachten dit gaan we nooit meer redden want we hadden een afspraak voor de kabelbaan om half 3. Vervolgens moest hij zijn reserveband nog gaan oppompen en daarna nog iets ophalen. Aangezien het altijd druk is om de stad uit te gaan.. waren we om 2 uur de stad uit.
Dus wij al eens gebeld naar berg en dal om te vertellen dat we iets later gaan zijn. Maar wij waren de enige groep dus ze willen op ons wachten. Ongeveer op 30 minuten afstand van de kabelbaan hadden we autopech. Dit kon er ook nog wel bij! Er was een dopje kapot van de koelvloeistof dus moesten ze er water is de auto gieten. Maar na 10 minuten was dat water er natuurlijk weer uit. Wat doe je dan? Dan ga je naar een dorp met indianen en vul je weer een emmer voor de auto en alle flessen die we mee hadden vullen ook voor onderweg.
Dus dit was nog meer vertraging. Toen we eindelijk aankwamen was het 4 uur. We waren ongeveer 1,5uur te laat. Maar het goede nieuws, De Surinamers van de kabelbaan stonden nog heel braaf te wachten! Onze taxi chauffeur en zijn vriend waren geen onbekende voor ons. We bellen hun bijna elke dag als we ergens naartoe moeten. Maar ze gaan tegenwoordig ook met ons mee op stap! Heel gezellig. Als afsluiting van de dag hebben we ook heerlijk met ons allen gegeten.
We hebben een geweldige middag gehad en veel gelachen. Wat ja natuurlijk als je Surinamer bent zeg je: No Spang!! Alles komt goed.
En ik moet toegeven dat ik me geen seconde gestrest heb!!

Quad rijden:
Vrijdag ochtend om 10 uur vertrokken richting het vliegveld. In de omgeving van het vliegveld zouden we gaan rijden. Na een uur rijden staan er een aantal quads klaar.
Shauni en ik kiezen al snel welke we willen! We hadden er allemaal ontzettend zin in. Na een heel stuk vlak te rijden zijn de bossen ingedoken. Echt geweldig en vooral lekker vies!! Van top tot teen onder zand en modder. Want in de eerste pas waar ik door rij zit ik natuurlijk al vast. Wat doe je dan? 1e versnelling en flink gas geven waardoor het water overal vliegt!
Onderweg zijn we gestopt bij een riviertje waar we even lekker konden zwemmen. Die rivier moesten we oversteken. De brug waren ongeveer 10 takken naast elkaar. Gelukkig mocht er maar 1 tegelijk over de brug. Shauni en ik zaten samen. En toevallig was Shauni aan de beurt om te rijden dus ik mocht lopend de brug over! Gelukkig!!
Toen we uit het bos waren moesten we weer een heel stuk over de vlakte. De vlakte is Savanne landschap! Dus geweldig door het zand kunnen racen. Toen ik weer vast zat in de put waar ik op de heenweg ook vast zat was de rest al een heel stuk verder! Dus we moesten die gaan inhalen.
40 miles per uur over het zand!
De dag afgesloten met een bord vol Bami en eenmaal thuis lekker op tijd gaan slapen.

En op dit moment heb ik erg veel spierpijn! Maar dat heb je er voor over want gister was heel erg leuk!
Vandaag gaan we Carmen der moeder naar het vliegveld brengen. Vanavond gaan we al het goed is nog 1 keer goed op stap! Want volgend weekend zijn we naar bigipan. En het weekend daarop gaan we naar de Voltzberg.

Maar dus het is ongeveer nog 2 weken Genieten van het mooie Suriname!

Tot snel!

Liefs,
Quinty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinty

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 6376

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 19 Mei 2015

Suriname

Landen bezocht: